Alweer een reisje langs de Rijn. - Reisverslag uit Sinzig, Duitsland van Anneke en Jaap Platje - WaarBenJij.nu Alweer een reisje langs de Rijn. - Reisverslag uit Sinzig, Duitsland van Anneke en Jaap Platje - WaarBenJij.nu

Alweer een reisje langs de Rijn.

Door: Anneke en Jaap

Blijf op de hoogte en volg Anneke en Jaap

27 April 2011 | Duitsland, Sinzig

Over het weer willen we het helemaal niet meer hebben. Niet omdat we er geen vreugde in scheppen, maar omdat het eentonig wordt: blauwe hemel en zalige zonnewarmte. We bevinden ons, zoals bekend, in Duitsland en staan nog steeds op de zeer rustige, gratis camperplek in Sinzig.

Op de zaterdag voor Pasen kiezen we opnieuw voor een fietstocht langs de Rijn. Deze keer gaat het richting Bonn. Het wordt een mooie tocht, merken we al gauw. De Rijn laat zich van zijn beste kant zien: prachtig breed, royaal golvend en bevolkt met veel schepen. Langs de oever waar wij fietsen heeft de Duitse overheid ruime en goed verzorgde fietspaden aangelegd. Blijkbaar was er genoeg geld want overal zijn rustplaatsen gemaakt voorzien van solide banken en bijna allemaal kijken ze uit op de Rijn. Als we Bonn naderen worden we bovendien getrakteerd op kijkjes op prachtige villa’s en luxe herenhuizen.
Bonn zelf kan ons niet bijster boeien. Het is wel idioot druk in de stad. Ondanks de warmte mogen de ondernemers zo te zien niet klagen over de omzet, denken wij en dat vinden we natuurlijk fijn voor die hardwerkende middenstander. Gelukkig weten we toch een paar mooie kerken te scoren en kunnen we bewonderende blikken werpen op het schitterende stadhuis dat helaas deels in de steigers staat.

Op de terugweg laten we de derriëre zakken op de prima zittende terrasstoelen van een Italiaanse uitbater. We bestellen koffie, warme chocolademelk met Sahne, een biertje en een mousserende wijn. Van ons viertjes kunnen er drie de verleiding niet weerstaan om Torte met Sahne en ijs te nemen. Terwijl er zorgelijk gekeken wordt naar de taille-omvang, wordt de de Torte kreunend van genot, vorkje voor vorkje in het mondje gestopt en bij het afrekenen ontvangt de piepjonge ober een compliment voor de producten uit eigen bakkerij. Met iets meer moeite dan voorheen worden de laatste tien van het dagtotaal van 64 kilometer afgelegd. Bij de camper drinken we vervolgens natuurlijk iets, voordat begonnen wordt aan de voorbereidingen voor een prima maal.

• 27 April 2011 - 11:37

Ron:

Also liebe Leute, jetzt wirt es aber doch wohl zeit fur eine foto van die herliche Torte....die ganze reiseverslag gibt geschichten mit immer wieder Torte essen....also schau uns mal!!! Viel geschmeck! Tjuus!!!

Anneke en Jaap

Wij, dat wil zeggen Anneke en Jaap,reizen al zo'n tien jaar met de camper: heel veel weekends (maart tot en met oktober) en natuurlijk tijdens de vakanties. Vanaf maart 2011 zijn we nog veel meer onderweg, want dan is het Schluss met het werken. Je kunt ons volgen via deze reissite, bijvoorbeeld door je aan te melden via de reactiemogelijkheid of door te mailen naar jici03jw@kpnmail.nl

Actief sinds 16 Mei 2010
Verslag gelezen: 1984